Sushisnack!

Det har samlats ett och annat foto på favoritmaten under dagarna som gått. På båda favoriterna rättare sagt. Men idag får ni en bildbomb på ena rätten åtminstånde. Försök låta bli att läskas säger jag bara!
Nog för att jag oftast väljer samma när jag äter sushi, men jag har ändå sett till att prova på lite olika bitar så fort jag har kunnat. En favorit är Dragon Roll. Det är de bitarna ni ser på bilden under, till höger. Stående maki-rullar toppat med ännu lite mer firre. Saaaftiga och goda ;) Dessa åt vi i Kina, vilket kanske gjorde att de smakade om ens ännu lite bättre. 
 
Nigri – Riskuddar toppade med fisk/Veg-alternativ
 
Tips att toppa Nigrin med:
– Lax, såklart!
– Färsk tonfisk
– Tigerräkor
– Omelett
– Vit fisk
– Avokado
 
Maki - Sushiris och fisk inrullat i sjögräs
 
Tips att ha i Makirullarna:
– Färskost, gurka, gräslök och wasabi
– Lax och gurka
– Avokado och majonäs
– Mango
– Crabsticks
– Tonfisk
– Ål
– Räkor
– Tofu
 
Temaki–Sushi – Fisk och ris i strut av sjögräs
 
Sashimi – Bara rå fisk
 
 
 
Visst du att Sushi inte betyder "Rå fisk", som många tror? Ordet Sushi betyder surt eller syrligt ris. 
Vad brukar ni beställa om ni äter Sushi? Tar ni de klassiska rullarna eller har ni någon ny, spännande variant ni vill dela med er av kanske? :) Och är det någon som vill tipsa om deras favoritrestaurang i Gbg så säg till. Kul att testa nytt. 
 
 


Kommentarer
Elin

Sushi betyder mumsbit !

2013-01-26 @ 12:42:53
URL: http://elinvictoria.webblogg.se
Linnea

Sushi ÄR en gåva från en högre makt, utan tvekan! Älskar typ all sushi men ägg/omelett, lax- vanlig och FLAMBERAD såå god, sen också laxhack, och rullar med lax och sen en färskostkräm med typ lime =) ååååå! Min högra dröm är att få åka till asien och äta "riktig! sushi!!

Ha en fin helg! Och säg inte att du kanske ska utmana till kvällis, BA GÖRT!

kraaaaaam!!

2013-01-26 @ 17:08:37
Lisa

Nigiri med pilgrimsmussla! Mums!

2013-01-27 @ 00:22:38
URL: http://koffeinpralin.blogg.se
Y

Sushi Eriksberg har den bästa sushi som jag har ätit! Nästan godare än den vi åt i Japan! :) misosoppan är också ett stort plus, supergod! Rekommenderar verkligen :)

Svar: Åh, jag har faktiskt hört att den ska va supergod! Ska testas ;)
Cecilia

2013-01-27 @ 08:08:22
Hanna-chan

Men sluta, blev såååå sugen på sushi nu D:

Fast jag må väl trösta mig med att jag ska ju till Japanland i vår och då kommer jag äta "orginal"-sushi, höhö ;>

2013-01-27 @ 15:48:16
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0