Torsklurre!

Färdigpackad och färdigmatad. Förmiddagen susade förbi på tok för fort så det blev en lunch här hemma istället. Och då köttfärssuget har blivit botat de senaste dagarna så fick det idag bli torsk istället. Fisk tre dagar i veckan? Eller hur lyder rekommendationerna? Nah, kanske inte riktigt. Får hoppas på att de räknar in kaviar i den där mängden. För i så fall ligger jag bra till ska jag säga er! (Annars också i och försig..)
Tycker att torsk kan bli lite smaklöst om man inte tillagar den på rätt sätt. Speciellt i skillnad till lax som man knappt behöver smaksätta alls. Men variation var det.. så idag blev det en vit liten firre som fick mätta magarna här hemma. Och jag kan säga er att jag lyckades få en lunch som var allt annat än just smaklös. Gick bananas bland alla kryddor. 
 
Innan ugnen
Torsk med zucchini-täcke/purjo/kryddor/skalade räkor + potatis och stekt zucchini
 
Inte så dumt trots allt. Var faktiskt en riktigt god lunch :) Men jag förstår fortfarande inte vart min tråkigt, dumma mättnad kommer ifrån. Den infinner sig liksom hela tiden. Dock vet jag att det brukar bli sådär såfort jag har för mycket att tänka på. Precis som idag. Planeringshjärnan är i full spinn och då hinner jag inte känna de där viktiga signalerna. Men egentligen är det just nu planeringshjärnan inte ska vara igång. För jag kan ju ändå inte göra något åt saken. 
 
Nej hörni. Dags att brumma igång bilen. Puss


Kommentarer
ellen

Åh, tack fina du och jag hoppas att du får en riktigt fin vistelse i Halmstad! Är det vänner du ska hälsa på?
Åt faktiskt också fick till lunch i dag men fiskgratäng och potatismos, måste liksom vara sås till vit fisk;)
Kram!

2013-01-16 @ 16:04:37
URL: http://sandal.blogg.se
emma

Ser gott ut, älskar ugnsbakad fisk!
Dock borde du kanske ha lite potatis till sötnos?
Kraaaaam!

2013-01-16 @ 18:02:06
URL: http://www.ungefaer.blogg.se
Emma

Vilka mattider har du? Och har du även samma schema på helgen?

Svar: Jag har samma tider varje dag :) Jobbar även helger :) Så har ingen direkt "helg" då tiderna behöver bli annorlunda :)
Cecilia

2013-01-16 @ 19:59:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0