Jag orkar inte, men gör det ändå.

Godkväll.
 
Orkar egentligen inte dela med mig av något idag. 
Har en allt-är-negativt-och-skit-dag.
 
Just därför ska jag skriva fem positiva om dagen. 
 
– Hade en bra "grupp". Pratade om vad som händer i kroppen vid olika ätstörningar osv. Mycket vet man, men det skadar inte att bli påmind på nytt. Ett litet wake up call. 
 
– Har suttit nere vid havet i en och en halv timma. Bara musiken, vinden och jag.
 
– Har fått höra peppande ord. Sådana som får en att kännas speciell! 
 
– Har sagt emot och stått för vad jag tycker. 
 
– I morgon kommer finbesök, igen. 
 
Blev en "miss" i morses. En miss som inte var mitt fel. Har vart tydlig från början med allt. Ändå blir det jag som får ta smällen. Blir – så – trööött ! Får sota och ta igen det senare ikväll. När man trodde det var slut, så kommer det plötsligt mer! 
 
Svårt att tro på sig sälv. Speciellt när en själv är det största motståndet! 
All in, eller inget alls! Får tänka alla tankar, men inte mer än så. De ska få stanna som tankar. Det är handlingarna som spelar roll i längden. Men så småningom ska väl de där två bli vänner. Kanske inte bästisar, men vänner. 
 
Snart dags för kvällis. Kram
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0