Stärka sig själv.

Godkväll.
 
Haft en bra dag. Har för en gångs skull kännt att jag haft bra med energi och ork. Tänk vad näring kan göra med kroppen! Illamåendet sitter dock fortfarande i dygnet runt. Men jag känner mig liksom mer på hugget i tänket. Hjärnan arbetar inte alls lika slow som tidigare. 
 
Tillbringade eftermiddagen med mamma och syster. Lite ärenden och fika. Försöker ta ansvar. Vill ta ansvar. Men jag brukar vilja prova på innan jag kan döma. Ja, rätt ofta i allafall! Att låta mig själv begå misstag för att sedan jobba på att fixa det där svåra. Vill känna att det är mina val. Inte bli överkörd, som man lätt kan bli. 
 
Och idag tog jag mitt ansvar utan en massa tjat utifrån. 
Det styrker mig. När det är jag som gör valen. (Speciellt när de är friska val)
 
 
Om jag tycker om rosa? Nä, inte en chans. 
 
Jag har blivit rätt bra på en sak. Att skilja på när det är jag eller ätstörningen som gör valen. Det har vart lite klurit att urskilja de där två. Men jag jobbar på det! Lika väl som man kan välja ett äpple ska man kunna välja ett bakverk. Bara det är rätt sida av en som väljer! 
"En gång ätstörd, alltid ätstörd". Nähä du. Kan lova både er och mig att det allt mer är riktiga Cecilia som yttrar sig och agerar. Jag gör fortfarande många tabbar. Tabbar som ätstörningen får mig att göra. Men det där försvinner inte heller på en eller två veckor. Det är något man får jobba på!
 
Precis spelat kubb. Ska fläta ihop lite mer armband och sedan blir det kvällsfika.
Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0