Matgott.

Enkelt, färgglatt och fräscht. Precis min melodi på sommaren.
 
Det blir mycket matiga sallader och färsk frukt när det är varmt ute. Bättre än varma soppor och ångande grytor. 
Har även en liten förkärlek till färskpotatis. Brukar koka dubbelt upp för att kunna använda dagen efter. Antingen i en potatissallad eller så steks den tillsammans med kassler. Det är nostalgikvällis för mig.
 
Och om jag har bakat bröd? Kanske det. Haha. En till två omgångar per dag. Och godast just nu?
Rostat kokosbröd. Och något annat ni bör prova är rostade ärtor. Går att göra själv, men mina är köpta. Smakar inte alls så hemskt som det tycks låta. Mina är rostade med vitlök och chili. Bra variation till nötter. 
 
Och ett tips till; Horse Beans. (Bondbönor). Har hittat saltrostade sådana. Otroligt beroendeframkallande!
 
Gott från de senaste veckorna.
 
Mat är gott. Färg är fint. Och jag äter både med smaklökar och ögon. Thumbs up!
 
Hoppas ni fick er lite inspiration. Kram.


Kommentarer
Jasmine

Gillar dina matbilder, det ser alltid så gott. Man blir inspirerad när man ska laga mat liksom :)

2013-06-07 @ 14:00:02
URL: http://megafistairpumprave.blogg.se
Elin

Färskpotatis är verkligen gott!!' Mamma gjorde det igår, i ugnen med flytande smör (tror jag att det var. Det är för övrigt bästa uppfinningen) och salt. Fy tusan så gott det blev! Med en härligt krispig yta!!!! Och delar man dom i två delar så får man en sida som är lite bränd och det gillar jag! Haha :))

Svar: Älskar det!! Åg. Det lät ju underbart :) Åt ni det till kött ?
Cecilia

2013-06-07 @ 15:06:21
Elin

Japp till kött! Men jag kan tänka mig att det är gott till lax oxå! :) det bästa av allt är att det blev kvar=lika god middag idag :) haha

Svar: Lyxigt!! Jag måste dock erkänna att jag inte använt ditt recept än. Istället blev det från jobbet. :( Dåligt!
Cecilia

2013-06-07 @ 17:05:57
Elin

Det kommer ju fleeeer tillfällen som tur är! Åh, såg energikakan i inlägget över, verkar supergoda!!!! :)
Hoppas du får en härlig helg och att kalaset blir bra, med allt vad det innebär. Glöm inte att njuta heller! Kram

2013-06-07 @ 18:19:44
helene

Vilka fina brödskivor! Ser fluffiga ut!^^

2013-06-07 @ 18:52:26
URL: http://helenesoderberg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0