Plan B

Har ni någon plan B när inspirationen tryter och tiden är knapp? I have. Många värmer säkert rester, tar en matlåda från frysen eller kokar ihop en portion gröt i all hast. Även jag. Men många gånger så brukar min plan B vara en sådan enkel grej som wok. Sagt det förr men säger det igen – bästa snabbmaten.
 
Ta vad du har hemma, släng ner i en wokpanna, på med lite (massa) soja och vips har du en god lunch! Själv hade jag över massa crabsticks från dess att vi gjorde sushi här hemma. Men crabsticks i en nudelwok, fungerar det? Tydligen. 
 
 
Två olika sorters nudlar, creme fraiche, soja, spenat, crabsticks, wokgrönsaker och en missplacerad skinkmacka brevid, bara för att. 
Åt föresten min subwaymacka igår, som planerat. Vet ni hur lång tid det tog för mig att äta upp? Femtio förbannade minuter. Haha åååh. Inte pga av långsamt ätande dock. Det var tydligen fler personer än jag som var sugna på macka till kvällsmat. Så kan det gå. Bara att vänja sig! Kanske får ta mig en till ikväll och hoppas på att jag kan inta den i lugn och ro. 
 
Nej, dags att städa. Kram. 


Kommentarer
J

Shirataki nudlar? Gillar dem med :) subway söker inte extra eller?:P

2013-03-27 @ 14:50:21
URL: http://thejen.blogg.se
amanda

ser supergott ut! Älskar bambuskott och vattenkastanjer i wok, men det är inte så ofta man har det liggandes hemma. :-)

2013-03-27 @ 18:47:15
Anonym

Vad är det för nudlar? :)

2013-03-27 @ 19:54:12
Genus

Härligt med alla färgglada bitar i woken! Ser knappast ut som noll-tid mat med rester :-) Vad använder du för sorts nudlar i dina wokar och grytor? Frågade någon gång tidigare men fick aldrig något svar.

2013-03-27 @ 22:06:28
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se
J

Gärna!!! Söker mer jobb snarare :)

2013-03-27 @ 23:20:10
URL: http://thejen.blogg.se
Danni. Om att bli frisk från bulimi.

Var köper du de nudlarna? ^^

2013-03-28 @ 04:20:43
URL: http://calmthefuckdown.blogg.se

Kan blanda ihop allt i princip.

igår blev det en skit liten pajbit, 2 tunnbröd med mjukost och rester på, grönsaker, slatt chili con carne.

ibland kan de vara blodpuddingskiva, med nån grönsak, köttrester.. ja allt går å äta och kombinera, oftast äter jag då maten också kall. bara slänger på smörgåsar eller tallrikar.

janssons frestelse e skit gott att ha på knäckebröd tillexempel och stekt panerad fisk med kaviar eller räkmjukost.

Svar: Älskar också ihop-plock! :)) Tycker också man kan kombinera det mesta. Åt ju för tusan köttfärs blandat med sushi idag. haha.
Cecilia

2013-03-28 @ 06:25:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0