Torsdag och dragkamp

Torsdag.
 
Jag mår okej. Och där verkar måendet ligga nu för tiden. Inte bra, inte dåligt men – okej. Förstår att ni undrade varför jag var tungen att vara till akuten. Fick andnöd och det kändes som om jag inte fick ned någon luft i lungorna. Har fått en inflammation mellan revbenen som kan hålla i sig i några månader (!!!) som gör att det ömmar och är svårt att andas. Inte världens roligaste sak att få kan man ju tycka. Den framkallas av stress och ångest iprincip. 
 
Torsdagslunchen är precis avklarad. Soppa + efterrätt. Blev päronpaj idag och jag fortsätter att exponera mig dessa dagar. Ge det några veckor till. Sen fnyser jag bara åt ångesten. 
Hade mamma och pappa här på samtal precis. Eller tja, de hade samtal.. orkade inte vara med på familjemötet idag. Så får det vara ibland! Så hann inte träffa dem så mycket. Får se till att komma hem snart istället. 
 
 
 
Man kan bli skrämd av att måendet bara blir sämre och sämre. Jag menar, ska man inte må bättre när man är påväg till det där livet? Men jag är på gränsen nu. Jag ser båda sidorna. Både de fiska och de sjuka. Och det är nu valet måste göra av vilken sida jag ska hålla mig till. Det är som en jäkla dragkamp varje dag. 
 
Ska in till stan snart. Ska fixa nytt tandsmycke. Tappade min sådana pärla häromdagen. Sen får jag se vart vindarna för mig. Hoppas ni får en bra torsdag. Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0